Facebook & Adwords

Reteaua de socializare Facebook a acaparat o mare parte din traficul zilnic al unui utilizator, reusind sa bata record dupa record in ceea ce priveste timpul stat pe internet logat in contul Facebook. Iar vorba ca “cine nu este pe Facebook, nu exista” incepe sa se transforme in adevar, mai ales in cazul companiilor. Daca si marile corporatii au inceput sa monitorizeze atent ceea ce se intampla pe pagina lor de fani, precum si feedback-urile pe care le primesc de la clienti, probabil ca nu este doar un moft, ci un mod util de a intra in legatura cu clientii, potentialii clienti, fanii produselor companiilor, chiar si cu clientii nemultumiti.

Probabil ca va intrebati de ce aceasta pagina se numeste Facebook & Adwords… La prima vedere cele doua sunt complet diferite si au prea putine lucruri in comun, insa pe cat de diferite sunt, pe atat de complementare pot sa devina. De exemplu pe Facebook, veti gasi clientul in persoana, cum ar veni “pe persoana fizica” in timp ce in campania de adwords, sau in campania de optimizare seo, clientul este mai mult ceva imaginativ, greu de analizat din prisma caracterului, obiceiurilor, hobby-urilor, prietenilor, pe cand in Facebook, datorita informatiilor pe care le ai, mult mai detaliate, inainte de a-ti prezenta o oferta, un produs, poti sa iti faci o imagine despre cel cu care urmeaza sa negociezi, astfel ca s-ar putea ca inca din timpul discutiei sa fii nevoit sa iti schimbi strategia, ideile atunci cand stii ca urmeaza sa ii vinzi un produs, serviciu.

Analizate separat Facebook Ads si Google Adwords s-ar putea sa fie complet din alt film si sa nu te ajute foarte mult in alegerea unei strategii de marketing corecta, in cel mai bun caz urmand sa ai doua strategii complet diferite uneori diametral opuse. Dar daca de exemplu am sti doar numele celor care ne-au sunat dintr-o campanie Google Adwords si localitatea de unde au sunat, iar pe urma dupa o verificare mai atenta in Facebook sa ii gasim, nu am avea mai multe informatii despre acestia, fapt ce ar ajuta foarte mult la o urmatoare discutie, ati putea porni de la cu totul alte subiecte.

Retargetarea reclamei Google Adwords, se face prin introducerea unui tracking code pe site, pentru ca putea reafisa reclama, persoanelor care v-au vizitat. Este un mod mai eficient in a cheltui banii pe campanie decat a face pionerat privind atragerea de noi clienti, insa adesea nu se stie de unde poate sari “iepurele”, fapt ce pune de multe ori in dificultate persoanele de decizie. Din experienta noastra, cel mai eficient mod de a converti in vanzare potentialii clienti este acela prin care campania este analizata, reanalizata, retargetata, combinata cu atragerea de noi clienti din diferite medii.

Avantajul campaniilor de Adwords ar fi ca daca este realizata foarte bine, puteti sa ajungeti la niste costuri extrem de reduse. Ca sa dam un exemplu, intr-o campanie trecuta pentru un client care cauta ca si clienti tinta persoane ce dadeau search dupa cuvinte precum: tracoare mici de vanzare, tractoare noi, tractoare de gradina noi, etc. Evident ca datorita foarte multor comercianti care se ocupau cu aceleasi lucru, vanzari de tractoare, pretul pentru click in prima pagina a fost de peste 1 lei, dar printr-o optimizare SEM foarte eficienta, s-a ajuns la o medie de cost per click de 0,2 Lei cu o rata de cereri de oferte de peste 4%, intr-un domeniu unde produsele sunt de ordinul zecilor de mii de euro, am concluzionat ca a fost o campanie foarte reusita. Practic Adwords isi are si isi va avea in continuare eficienta sa pentru ca unii clienti prezenti pe facebook nu sunt prezenti pe google si vice versa. Sau mai interesant, ajungand la un client prin google veti putea afisa recmala si pe facebook. In cazul retargetarii reclamelor Adwords exista mult mai multe sanse ca un client sa va contacteze, iar odata ce stiti un numar de telefon sau o adresa de email, in Facebook se poate retargeta direct. Evident ca acesta este si unul din frumusetea corelarii celor doua metode de marketing, ar mai insa foarte multe de spus, dar vorba aia, de ce sa el dam idei concurentilor.

In ceea ce ne priveste, costurile pentru campania de Adwords, cat si costul de campanie Facebook Ads, plata se face in functie de orele lucrate. Costul unei ore de lucru pentru o campanie Facebook sau Adwords este de 10Euro.